Itak, da se da

Itak, da se da

Sveže na spletu – 100 videov z naslovom »Itak, da se da«, ki bodo oživili vaše aparate

Itak, da se da
Itak, da se da

Ljubljana, 4. december 2023

Videoposnetki »naredi sam« kot most med posamezniki in serviserji

Sveže na spletu: Razkrivamo 100 videov z naslovom

»Itak, da se da«, ki bodo oživili vaše aparate

V duhu pred kratkim sprejetega pogajalskega stališča novih pravil EU, ki bi potrošnike spodbudila k popravilu naprav, namesto k zamenjavi z novimi, je družba ZEOS, d.o.o. javnosti predstavila sto »naredi sam« videoposnetkov z naslovom »Itak, da se da«. Pri ZEOS-u verjamejo v moč samostojnega vzdrževanja aparatov, zato so pripravili serijo videoposnetkov, ki bodo vsem korak za korakom pomagali oživiti njihove gospodinjske pripomočke in druge aparate.

V družbi si prizadevajo spodbujati trajnostno ravnanje in hkrati spoštovati vlogo serviserjev. Slednji so še vedno izredno pomembni pri ohranjanju aparatov v optimalnem stanju. Videoposnetki zato predstavljajo povezavo med »naredi sam« pristopom ter strokovnim servisiranjem, saj lahko le tako skupaj prispevamo k bolj trajnostni in funkcionalni rabi gospodinjskih aparatov.

Emil Šehić iz podjetja ZEOS, d.o.o. je na uradni predstavitvi videov poudaril: »Z videoposnetki želimo po eni strani posameznikom nuditi orodja in znanje za reševanje manjših težav, ki se lahko pojavijo pri uporabi aparatov in z njimi spodbujati podaljševanje življenjske dobe aparatov. Po drugi strani pa s tem vplivati posledično na sodelovanje z lokalnimi servisi, ker verjamemo v vrednost njihove storitve in se zavedamo, da so nekatera popravila zapletena in zahtevajo strokovno znanje. Namen video navodil torej ni nadomestitev dela serviserjev. Na tem mestu se želim izrecno zahvaliti vsem izkušenim serviserjem, ki opravljajo izjemno delo in so neprecenljivi vir pomoči pri bolj zahtevnih težavah z aparati. Ko se soočite s kompleksnejšimi težavami ali potrebujete pomoč, vam še vedno svetujemo, da se obrnete na izkušene strokovnjake, ki vam bodo zagotovili zanesljivo rešitev.«

Posnetki so nastali v sklopu projekta Life Spodbujamo e-krožno in so od danes naprej vsem na voljo na spletu ter omogočajo, da se lahko vsak sam loti vzdrževanja in nekaterih popravil svojih aparatov. Najdete jih na spletni strani družbe ZEOS www.zeos.si/itak-da-se-da/ oz. na YouTube kanalu družbe ZEOS na www.youtube.com/@sesemuporaben. Obiščite stran in odkrijte, kako lahko postanete mojster svojega doma.

 

 

V Centru ponovne uporabe v Ljubljani, kjer je potekala uradna predstavitev videov, so bili prisotni tudi ustvarjalci videoposnetkov. Glavna zvezda Siniša Martin, hišni serviser projekta, v vseh posnetkih nesebično deli svojo zakladnico znanja in podrobno prikaže postopke vzdrževanja in nekaterih popravil aparatov, ki se najpogosteje uporabljajo v gospodinjstvu. Za idejno zasnovo in izvedbo se gre torej zahvaliti prav njemu. Ob premieri je povedal: »Videi so namenjeni prav vsem in med njimi najdemo vse težavnostne stopnje – navodila za pravilno uporabo aparata kot tudi kreativna in kompleksna navodila za popravilo aparata, ko ima ”recept” kar nekaj strani in zahteva širšo paleto orodja. Vsakemu posamezniku svetujem, da si naj iz vsebine videov vzame toliko, kot se mu zdi, da potrebuje in kolikor se počuti sposobnega. Ob pomanjkanju časa, dvomu ali strahu kako in kaj ter predsodkih do popravila pa definitivno svetujem, da se obrnete na usposobljene serviserje.« Meni, da bi naj bilo učenje in pridobivanje znanja zabavno in zanimivo in s to željo so tudi ustvarjali celoten paket video vsebin. »Poskrbeli smo, da je lahko vsa moja strast do gospodinjskih aparatov in moje znanje eksplodiralo in se zapakiralo z zdravo mero humorja s pristnim pristopom publiki.« in dodaja: »Dvig ozaveščenosti o skrbi za okolje, odpadkih, kvaliteti aparatov in nepotrebnem potrošništvu so ključnega pomena.« Povedal je tudi, da se veseli, ker bo serija oddaj »Itak, da se da« ”šablona” vsem, ki želijo svoje znanje obogatiti ali pa celo na podoben način deliti svojega: »Od ljudi za ljudi je najboljše in zelo dober občutek je početi nekaj za boljši jutri.«

 

Za produkcijo videov je poskrbela produkcijska hiša Bandera (s snemalcem in montažerjem Blažem Završnikom na čelu) ob pomoči Barbare Vidovič.

 

Zakaj so nova video navodila koristna?

Znanje na dosegu roke: Enostavno sledite strokovnim nasvetom našega mojstra in postanite sam svoj serviser.

Prihranek denarja: Zamenjava aparata ni vedno edina možnost! S temi videoposnetki boste prihranili čas in denar, hkrati pa podaljšali življenjsko dobo vaših naprav.

Trajnostno ravnanje z elektroniko: Sodelujte v boju proti e-odpadkom. Popravite, ne zamenjajte!

 

Boštjan Okorn, vodja testiranja pri Zvezi potrošnikov Slovenije, na dogodku eden od gostov okrogle mize, je izkazal navdušenje nad posnetki: »Tudi v naši anketi, ki smo jo izvedli spomladi letos na vzorcu 500 oseb, smo ugotovili, da se 15% vseh anketiranih potrošnikov že danes loti popravila sam ali s svojimi prijatelji. Verjamemo, da lahko z boljšo zasnovo izdelkov in uporabo več standardnih delov ta delež še povečamo in s tem deloma razbremenimo tudi servisne službe. Ker pa se marsikdo kar boji odpreti izdelek, je pomembno, da potrošnika podučimo, kaj lahko, kaj je varno in kaj ne ter kako se popravila pravilno lotiti. Če so mu v pomoč zabavni video posnetki, se bo dela lotil še z večjim veseljem.«

Novi ukrepi za krepitev pravice do popravila

 

Predstavitev videov skoraj sovpada s pred kratkim sprejetim pogajalskim stališčem v EU o novih ukrepih za krepitev pravice do popravila in zmanjšanje vpliva množične potrošnje na okolje, zato so na dogodku nekaj besed namenili tudi tej tematiki. Cilj predloga direktive Evropskega parlamenta in Sveta o skupnih pravilih za spodbujanje popravila blaga in o spremembi Uredbe (EU) 2017/2394 ter direktiv (EU) 2019/771 in (EU) 2020/1828 je spodbuditi popravilo in ponovno uporabo, kadar je blago z napako mogoče popraviti, in sicer bodisi v okviru zakonskega jamstva ali po izteku zakonskega jamstva. S predlogom se uresničuje prednostna naloga EK glede zelenega prehoda, konkretneje evropski zeleni dogovor in njegov cilj trajnostne potrošnje.

 

Znotraj zakonskega jamstva naj bi se z dajanjem prednosti popravilu pred zamenjavo potrošnike spodbudilo k oblikovanju trajnostnih potrošniških navad in povečalo obseg popravil. Zunaj zakonskega jamstva pa bodo različni ukrepi omogočili lažje in privlačnejše popravilo za potrošnike, s čimer naj bi se prav tako povečala obseg popravil in življenjska doba potrošniškega blaga.

 

Hkrati predlog uvaja tudi spletno platformo za popravila na ravni EU in obveznosti proizvajalcev, da potrošnike obveščajo o svoji obveznosti glede storitev popravil, ki so na voljo. Na podlagi zavezujoče ponudbe s ceno in pogoji popravila (Evropski obrazec z informacijami o popravilu) bodo omogočene preglednost in predvidljivost ter lažja primerjava različnih ponudb, s čimer bodo odpravljeni pomisleki potrošnikov glede cene in tudi dejavniki, ki povzročajo nevšečnosti v procesu popravila. Z obveznostjo popravila se bo spodbujala trajnostna potrošnja, saj bodo potrošniki imeli pravico, da od proizvajalca zahtevajo popravilo za določene skupine izdelkov, ki so popravljivi po zasnovi in uvrščeni na poseben seznam, ki ga bo EK sproti dopolnjevala.

Iz Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport je bil na dogodku prisoten Luka Omerzel, vodja Sektorja za varstvo potrošnikov in konkurence, ki je povedal: »Aktivno smo sodelovali v dosedanjih pogajanjih in smo mnenja, da so spremembe predpisov za krepitev spodbujanja popravila blaga, ki jih je predlagala EK, vsekakor dobrodošle in potrebne. Smo pa tekom pogajanj opozarjali, da je treba zagotoviti usklajenost predlaganih ukrepov s pravnim redom Slovenije in da se z ukrepi nikakor ne sme zmanjšati raven varstva slovenskih potrošnikov.« Slovenija ima namreč že po sedaj veljavni zakonodaji dobro delujoč sistem poprodajnih storitev za nekatere vrste blaga s seznama v posebnem pravilniku (Pravilnik o blagu, za katero se izda garancija za brezhibno delovanje). Za te vrste blaga mora proizvajalec proti plačilu zagotoviti popravilo in vzdrževanje izdelkov, nadomestnih delov in pritrdilnih naprav najmanj tri leta po poteku garancijske dobe. »Predlog EU je trenutno v fazi političnega trialoga, glede na to, da gre za redni zakonodajni postopek pa lahko pričakujemo, da bo sprejet v prvi polovici naslednjega leta.«

Dogodek je povezovala Urša Dolinšek, pogovor z gosti pa vodila Nastja Šubic. Obe kot zaposleni pri ZEOS-u aktivno sodelujeta pri izvajanju aktivnosti v sklopu projekta Life Spodbujamo e-krožno.

Ustvarjalci video vsebin so dogodek strnili z mislijo, da verjamejo, da bo marsikdo v teh posnetkih našel dodatno inspiracijo in praktične nasvete za vzdrževanje in morda tudi samostojno popravilo aparatov. Postavili so temelje za nadaljnje sodelovanje in razvoj med »naredi sam« pristopom ter strokovnim servisiranjem. A če se da doma vzdrževati in popraviti električne aparate? Itak, da se da!.

 

Dodatne informacije:

Urša Dolinšek

T: 01 235 52 55

E: urska.dolinsek@zeos.si

W: www.zeos.si

Povezava : www.youtube.com/@sesemuporaben

 

Itak, da se da
Itak, da se da
Itak, da se da
Itak, da se da

 

Rate this post